Wednesday 12 December 2012

Makeover :o

http://cf.ltkcdn.net/ski/images/slide/1056-600x398-Pine-Trees-After-Snow.jpg
Somewhere in Narnia

Annyeong , terasa macam kat Korea pulak , hihi . Wah , blog dah turun salji loh . Aisy , jinjja . Terlebih berangan pulak . Anyway sekarang ni lepasan SPM pasti sibuk buat macam-macam hal . Ye la , holiday laa , hangout laa . Bagi yang duduk asrama selama 5 tahun tu mesti nak buat semua benda yang tak leh buat kat sekolah . Macam aku nih , aku teringin nak naik basikal . Sampai termimpi-mimpi . Maner taknya . 5 tahun tak jumpa basikal . Entah boleh naik racing time kecik-kecik dulu tak :)

So far aku tengok kawan-kawan aku kat Facebook , macam-macam diorang buat . Pergi kursus KPP  , buat fanfict and ada yang dah bersiap sedia nak pi PLKN . Huhu , tak kurang jugak yang nganga kat rumah . Macam aku (kanak-kanak yang tak bersedia nak kerja lagi) .

Bila tibanya bulan Mac tahun depan , result SPM akan keluar . Tahniah bagi yang dapat result ok . Bagi yang 'KO' macam aku nih , aku percaya yang still ada harapan untuk berjaya . Tak berjaya di dunia , berjaya di akhirat . Itu semua dunia ja tu . Aku teringat kata-kata Ustaz Najhan ( ustaz kelas aku dulu) , dia kata
".....semua orang nak berjaya . Tapi ingat SPM untuk dunia . ILMU untuk akhirat " . 

Means kalau kita pulun time SPM saja pun tak guna sebab kita nak pakai ilmu tu untuk akhirat . So , perbetulkan niat nak menuntut ilmu . Kalau ada rezeki , insyaAllah Dia akan bagi . Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk kita .

To my friends , hope kita akan keep in touch selalu . Kawan yang baik susah nak dapat . Bagi aku peluang macam ni hanya sekali dalam hidup . Be nice to each other , okayy?

Hoping to fly Korea soon :)
lots of love and junk food
by : aeynasshi

No comments:

Post a Comment